söndag 22 februari 2009

Isodieten som inspiration!

Nu är jag igång med min viktblogg!

Viktminskning utan svält - är det möjligt? Isodieten ser ut att fungera! Efter att ha inspirerats av Isodieten i tre veckor, har jag tappat en 3-4 kg. Kände lite misstänksamhet till en början, då jag tidigare har varit avogt iställd till dieter av olika slag. Provade något pulver en period och det resulterade i en viktökning efter avslutad diet!

Jag kollade in Isodieten på Aftonbladet Plus och fann att det verkar vara helt ok mat! For iväg till Maxi för att inhandla matvaror som saknades i skafferi/kyl/frys. Passade på att köpa lite smågodis för att ta farväl vill mitt "gamla" liv. Smaskade i mig godiset i tv-soffan och förlikade mig med tanken att nu är det slut med sånt!

På måndagen för tre veckor sedan startade jag alltså livet som numera känns helt rätt. Jag är tämligen ointresserad av att planera vardagsmat och då passar det bra att bli lite styrd. På kvällen förbereder nästkommande dags frukost, mellanmål och middag. Lunchen äter jag på min arbetsplats. Då jag jobbar som lärare, äter jag skolmat. Lyckligtvis har vi ett ganska ordentligt salladsbord. Minussidan är den mat som serveras - det är sällan "rent" kött eller "ren" fisk. Oftast är fisken panerad, köttet alltför fett eller i korvform. Nåja jag är där för att se till att kidsen får i sig maten i en ok miljö och då äter jag det som jag finner lämpligt. Mellanmålen får hjälpa upp dagen.

Familjen blir heller inte lidande av min "diet". Jag ser till att tjejerna (17 och 7) får i sig det de behöver! Fruktfaten är fulla och grönsakerna går också åt.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort! Kul när man hittar något som funkar eller hur! Måste ta nya tag själv, var så duktig förra året men har tappat stinget =0( Har i alla fall promenerat i snöyran i kväll =0) Ha nu ett skönt lov!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen! Utmanar mig själv med att blogga, då kan jag inte ge upp (hi hi). Vilken underbar blogg du har! Den är inspirerande!
    Jag önskar dig ett skönt lov!
    Kram /Kirsi
    PS Hur är med klockslagen på blogspot?!

    SvaraRadera